Blog Entry

Gvozdi / Nails (2003)

kolmapäev, mai 05, 2010 by , under ,


Režissöör:
Andrei Iskanov
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0820087/

Andrei Iskanov oli omamoodi tänavuse HÕFF'i tõmbenumber, kellest rääkides korraldajad pressiteadetes sõnadega "skandaalne" ja "vihatud" tagasi ei hoidnud. Venemaalt, Hiina piiri lähedalt, kohale lennanud mees oli ise ka neljapäeval ilusti Artises kohal, et paari sõnaga enda filme kommenteerida ning niimoodi on sellisesse kategooriasse langevaid filme alati kõige parem vaadata.


NAILS'i juhatas sisse tema lühifilm A GLIMPSE OF HELL, kus 13 minuti jooksul ei toimunud kaamera ees midagi muud, kui näidati üksteise otsa laotud laipasid. Algas tugevalt traagilise elukäiguga Jaapani kirjaniku Akutagawa Ryūnosuke tsitaadiga ja paar minutit arvasin ma tõesti, et just selline film sobibki illustreerima neid pressiteadetes õhku visatud lubadusi. Asi vajus aga ära ning monotoonne muusika ja kaja-efektiga jutustaja muutusid varsti koos pildiga parajaks naljaks. Järgnenud Iskanov'i debüütfilm NAILS algas täpselt selliste nootidega, nagu ma Trashi arvamust lugedes, kartnud olin. Stseen, kuidas palgamõrvar oma sihtmärgid maha koksab, oli lihtsalt niivõrd amatöörlikult ja kohmakalt lahendatud, et hakkasin mõtlema, et Iskanov'i seansi ajaks saalist lahkumine on täiesti põhjendatud. Edasine, antud palgamõrvari vaikne hulluks minemine enda räpases korteris, hakkas aga järjest enam huvi pakkuma ning kui esimesed naelad peavalu tõttu koljusse peksti, olin ma toolil kindlalt paigal. Režissööri eeskujud olid tugevalt esindatud - kaadrid udusest ümbruskonnast meenutasid mulle Lynchi ERASERHEAD'i industriaalpiirkonda (kuigi Iskanov rääkis mulle hiljem, et Lynch põhiline eeskuju pole olnud), taustaks raiuv digitaalne biit proovis järele jõuda Ishikawa Chu TETSUO'st tuttavatele laamendamisele ning peavalu ja paranoiade käes vaevlev peategelane viitab ju Aronofsky PI'le - kuid film suutis siiski omanäoliseks jääda. Eelnevalt häiriv amatöörlikus ja toores väljanägemine muutusid otsekui filmi üheks osaks ja kokkuvõttes jäin rahule. Ei midagi alustpanevat aga siiski märk, millegi suurema poole püüdlemisest. Tagantjärele mõeldes on väheke kahju, et mehe uuemat filmi, tänu kokkulangevustele näha, ei jõudnud. 6/10


0 Responses to 'Gvozdi / Nails (2003)'