Blog Entry

Before Sunset (2004)

neljapäev, juuli 12, 2007 by , under


Režissöör: Richard Linklater
Osades: Ethan Hawke, Julie Delpy, Vernon Dobtcheff jt.
Filmi pikkus: 77 min.
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0381681/

"What if you had a second chance with the one that got away?"

Paranoiadisco goes romantic dramas? Jah, see oli esimene film, mis ma üle pika aja vaatasin. Tegelikult sai vahepeal igasuguseid vanu ja nähtud filme vaadatud, see tähendab sõpradele näidatud, niiet päris patune ma ka pole. Ma arvan, et paus filmidest oleks veelgi pikemaks veninud, kui poleks ette tulnud minuarust sobivat juhust vaadata ära "Before Sunrise" (mida ma olen ennem juba näinud) ning "Before Sunset" (ennem nägemata). Kõik läks igatahes plaanipäraselt, nii paljuks etteöeldud hehe.

Üheksa aastat on möödas noore ameeriklase Jesse ja prantsuse tudengi Celine'i üheöösuhtest Viinis. Kuigi üksteisele lubati, et poole aasta pärast saadakse samas kohas kokku, kohtuvad nad alles 9 aastat hiljem. Jessest on saanud edukas kirjanik, kes on nende eelmisest kohtumisest romaani kirjutanud ning on oma romaani promoreisil Pariisis. Celine'ga võtavad nad ette romantilise jalutuskäigu Pariisis ja jätkavad sealt, kus nende kohtumine üheksa aasta eest katkes...

Kui esimeses osas arutlesid armunud rohkem mehe ja naise olemuse ning armastuse üle, siis teises osas keskendus kahekõne pigem abielule ja seksile. Ei oskagi öelda miks, kuid mulle jättis esimene just sellepärast natuke soojema mulje. Teises osas jättis Ethan Hawke rohkem tiirase jänki, kui klassikalise mr. Romanticsmani mulje. See vedas üldist fiili võibolla veidike alla. "Before Sunset" suuremateks plussideks pidasin ma aga paremini voolavat dialoogi, mõnusalt mitte otsi-kokkutõmbavat lõppu ja filmi pikkust (77 minutit sobis sellele väga hästi, ei kiskunud pikaks ja samas ei jäänud midagi olulist ütlemata). Niiet, romanticsmanid, teinekord võtke mõlemad mesifilmid ette ja naiskaaslaselt plusspunktid ei jää tulemata!

7/10

Tiirane jänki ja pirtsakas prantslanna

5 Responses to 'Before Sunset (2004)'

12. juuli 2007, kell 23:43

Comment by Trash.

Ethan Hawke on lits !!!

13. juuli 2007, kell 00:10

Comment by paranoiadisco.

Kes meist ei oleks?

13. juuli 2007, kell 01:13

Comment by Trash.

Mina pole.

13. juuli 2007, kell 02:54

Comment by paranoiadisco.

Ma ka mitte. Niiet, kes siis on?

15. juuli 2007, kell 17:51

Comment by H.

Ma eile just Hansapäevadel mõtlesin, et peaks selle filmi ka ära kaema. Esimest olen päris mitu korda näinud ja täitsa meeldis.