Blog Entry

Afro Samurai (2007)

teisipäev, mai 22, 2007 by , under

Režissöör: Fuminori Kizaki (Japan), Jamie Simone (USA)
Osades: Samuel L. Jackson, Kelly Hu, Ron Perlman, John DiMaggio, Phil LaMarr, John Kassir jt.
Filmi pikkus: 5 x 25 min.
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0465316/

Pläru suus ja mõõk vööl haub Afro kättemaksu Justice'le. Mehele, kes tappis ta silmade all tema isa ja kes kannab peapaela numbriga 1, mis teeb temast maailma parima võitleja. Konks on selles, et temale saab väljakutse esitada vaid see, kes kannab parasjagu peapaela numbriga 2. Number kahele võib väljakutse esitada aga igaüks ja nii peab Afro lihtsalt enda tee läbi erinevate õnneotsijate mõõgaga tegema.


Seda DVD'd sai päris mitu aega oodatud, nüüdseks lõpuks reliissiti ja meel on hea. Fännide heameeleks on juurde poogitud 15 minutit ennenägemata materjali ja kaasas on ka lisadeplaat, kus kahjuks sisu vähe. Anime ise oli mõnusalt lihtsalt joonistatud, rõhk oli pandud tegevustikule ja tegelastele kui vähemtähtsatele detailidele. Ja kui verd pritsima hakkas, mida seal igas võitlusstseenis jugedena inimestest välja tuli, olin ma teleka ette suurte silmadega naelutatud ning teadsin, et ma hakkan seda tükki lausa armastama. Õigus mul oli, kui välja jätte nõrgemapoolne viimane episood, siis oli tegemist puhta kullaga. Selline japside ja nekside pop-kultuuride ristamine toimis 100 protsenti - animeeritud blaxploitation samurai film = COOL! Isegi, kui ma tavaliselt hip-hopi jälestan (kui välja jätta mõningad päris leged tegijad - Cypress Hill, Beastie Boys + Nekrorgasm hah!) suutis theme mulle nii palju meeldima hakata, et plaanin ka OST hankida. "Afro Samurai" suurimaks miinuseks, võibolla ka mingil määral plussiks, on see, et stoori on lihtne, võiks isegi öelda pea olematu. Afro kättemaksu-teekonda ilustavad vaid üksikud mälestused tema lapsepõlvest ja minevikust. Eks autorid leppisidki kokku, et keskendutakse rohkem veresauna peale, kui draama külje peale, mille üle mul kombeks nuriseda pole hehe. Kahju ainult, et DVD peal subtiitririda pole, kuna Afro kaaslase Ninja Ninja neksislängi (Samuel L. Jackson!!!) oli vahepeal päris raske täielikult mõista. Selle vea andestan.


Minu südames võitis see animeseriaal küll koha, kaasaegne klassik. Seks, vägivald, tuhandete liitrite kaupa verd, mõõgad, stiilsed tegelased, ilusad naised, mõnus tsill taustamuusika - ei saa ma sellistele asjadele kunagi EI! öelda. Kuigi see oli lühike seriaal (vaid 5 osa), olen plaaninud siin ka pikemate anime'de kallale asuda. Näiteks on huvi tekkinud "Desu nôto / Death Note" ja "Wolf's Rain" vastu. Elame ja näeme...

8/10

Afro - coolest motherfucker in town!

2 Responses to 'Afro Samurai (2007)'

24. mai 2007, kell 20:29

Comment by Unknown.

Vaatasin siis minagi esimese episoodi ära ja väga lahe oli. Verd lendas mõnusalt ja animatsioon oli meeldivalt 300lik. Kindlasti vaatab ülejäänugi ära...
Samuel L. Jackson (Y)

24. mai 2007, kell 22:09

Comment by paranoiadisco.

Vaata ära muidugi...
Peaks ükspäev need napid extra'd ka üle piiluma.