Blog Entry

Låt den rätte komma in / Let the Right One In (2008)

pühapäev, november 30, 2008 by , under


Režissöör:
Tomas Alfredson
Osades: Kåre Hedebrant, Lina Leandersson, Per Ragnar, Henrik Dahl jt.
Filmi pikkus: 114 min.
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1139797/

Samal ajal kui sajad väiksed emotüdrukud maailma parimat filmi TWILIGHT näha soovides Coca-Cola Plaza ukseesist ummistasid, lootsin minagi salaja väikse vampiirifilmi annuse kätte saada ja seadsin sammud Kosmose poole, kus kohe-kohe pidi algama rootslaste paljukiidetud LET THE RIGHT ONE IN. Suur oli aga mu üllatus, kui kohale jõudes avastasin, et sama kaader oli otse CC Plazast ka sinna kogunenud, kaasas kõik lasteaiakamraadid ja reidisõbrad. Tüdruk küsis veel kahtlevalt, et kuhu ma meid seekord toonud olen. Eks siin ole väike süü ka PÖFFi programmi koostajatel, kes arvasid filmi lastefilmide kavasse sobivat - wutwut?


Kuna närvid olid juba niigi pingul 30-meetri raadiuses itsitavatest ja öökivatest tattlapatsitest, siis pani filmi esimene pool tundi kahtlema filmi edasises minekus - lumine ja külm Rootsi väikelinna äng sobisid filmi suurepäraselt ja naelutas pilgu ekraaniltoimuvale, kuid tegevustik oli suhteliselt mittemidagiütlev ja ei suutnud vaatajat edasiseks korralikult häälestada - liiga palju tundus olevat stseene, millel polnud pealtnäha mingit mõtet (arvatavasti filmi kõige suurem miinus). Mida rohkem aga film edasi liikus, seda rohkem tõmbas ta endasse ja suutsin end lõplikult blokeerida ümbritsevast mürast ning nautida seda perfektselt lahendatud filmitükki. Transist suutsid mind vaid välja tuua ees istuvate poisinagade vetsu minekud ja seljatagant tulevad tüdrukutirtsude kiljatused.


Mul tekkis ka filmiga väike personaalne side - nimelt meenutas peategelane Oskar ja teda ümbritsev mulle kangesti mu enda lapsepõlve. Okei, ma ei pidanud küll paljalt koju minema ja taluma füüsilist vägivalda aga oma osa sain ma kindlasti tunda. Kui Oskar läks peale kooli koju, kuulas rokenrolli ja lõikas ajalehtedest krimiuudiseid välja, siis mina kuulasin lastepunki ja mängisin üleliia palju videomänge.

Kui nüüd filmi juurde tagasi tulla, siis võib öelda, et sellist kõhedat ja külma atmosfääri suudavad korralikult edasi kanda vaid Rootsi ja Norra filmid ja on tänu sellele ka mulle endale silma jäänud - külmas ja pimedas talveöös on lihtsalt seda miskit, mis mul südame soojaks teeb ja kui see on seotud veel enda lemmikžanriga, siis on tulemus lihtsalt nauditav. Ka võttepaigaks valitud Luleå väikelinn Põhja-Rootsis kannab suurepäraselt edasi filmi põhitemaatikat - üksildust ja isoleeritust.


LET THE RIGHT ONE IN jääb kindlasti minu jaoks parimate vampiirifilmide nimistusse, kuigi tahab kindlasti veel ühte vaatamiskorda, hubasel talveõhtul mugavalt diivanis lösutades DVD pealt vaadates, sest tänu paljudele häirivatele faktoritele ei suutnud ma filmist lihtsalt maksimumi välja pigistada. Suurepärane film ja korralikult ebaõnnestunud algus PÖFF'ile.

8/10

11 Responses to 'Låt den rätte komma in / Let the Right One In (2008)'

30. november 2008, kell 14:55

Comment by Danzumees.

Muidex, režissör Alfredsson ning kirjanik Lindqvist plaanivad juba järgmise raamatu filmimist koos...nimelt "Människohamn"...mida paljud peavad veel paremaks raamatuks. Pidavat õudsam olema. Ütlevad, et sama hea kui Stephen King oma parimates raamatutes :)

30. november 2008, kell 14:57

Comment by paranoiadisco.

Usun, et tasub oodata.

Ma muidu unustasin ennem tekstis mainida ka, et tekkis suur huvi raamatu vastu. Lugesin Wikipediast, et Eli tausta on rohkem seletatud ja pidavat üldse veits teravam olema. Kahju, et eestikeelset tõlget pole raamatust aga inglisekeelne vast ka tükki küljest ei võtaks...

30. november 2008, kell 18:27

Comment by Trash.

See soorollide värk on karm jah, andis mul veel ühe labeli juurde, nimelt GAY oma.

30. november 2008, kell 23:48

Comment by Danzumees.

Oot, oot...Eli on ju tütarlaps... mis selles gay-teemaga pistmist on, kas mul jäi midagi muud märkamata?

Raamatus on rohkem dialoogi ja teksti ja filmi jaoks on seda tõesti kõvasti kärbitud. Aga ´kuna stsenaristiks on ju kirjanik ise, siis tal on ju see õigus. Ka režissör on mitmel korral vabandanud, et ta ei saanud kõike sisse panna, mis on 400 lehküljelises raamatus.

1. detsember 2008, kell 00:02

Comment by Danzumees.

Ahjaa raamatus ta oli ju poiss, selles mõttes...kuigi Oskar võttis teda tüdrukuna (mõni teine poisina)...see on segane värk...ja näitles teda ju tüdruk...

1. detsember 2008, kell 00:26

Comment by Danzumees.

Sorry, et ristustan siin seda kommentaariumi, kontrollisin järgi...raamatus Oskar peab Eli-t tüdrukuks, Hakan (see vanamees, kellega koos nad Oskari naabriks kolivad) peab teda poisiks ja Eli ise peab ennast "ei kellekski" :)

1. detsember 2008, kell 02:14

Comment by paranoiadisco.

No, filmist sai väga edukalt sama asja välja lugeda. Ainult see Hakan'i ja Eli suhe jäi kuidagi seletamata...

Kuskilt lugesin sellist infot (wikipedia?), et raamatus on seletatud, et Eli (Elias?) on 12-aastaselt vampiiride poolt kastreeritud poiss. Raisk, mulle on jäänud mulje, et see oli ju noorteraamat :D

1. detsember 2008, kell 16:13

Comment by Danzumees.

:)) See on siin Rootsis 9.klassi lastel kohustuslik kirjandus :))

1. detsember 2008, kell 23:55

Comment by Trash.

Hakan'i ja Eli suhe oli minu jaoks kunagi sama moodi alanud kui oskariga, lihtsalt Eli ei vananenud. Oskari kaasaminek andis teada, et temast sai uus Eli teener/armuke/hooldaja.

6. detsember 2008, kell 11:37

Comment by quidproquoclarice.

After the Swedish original earned raves, Matt Reeves (CLOVERFIELD) directs this remake of LET THE RIGHT ONE IN. In Tomas Alfredson's 2008 film, a lonely 12-year-old finds a friend in his new neighbor, a girl who happens to be a vampire....

10. detsember 2008, kell 21:43


Sittarid