Blog Entry

Hadashi no Gen / Barefoot Gen (1983)

esmaspäev, aprill 23, 2007 by , under

Režissöör: Mori Masaki
Osades: Issei Myiazaki, Masaki Koda, Seiko Nakano, Takao Inoue, Yoshie Shimamura jt.
Filmi pikkus: 85 min.
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0085218/

"The Bombing Of Hiroshima As Seen Through The Eyes Of A Boy."

Film räägib Gen'st ja tema perekonnast, kes elavad Teise maailmasõja aegses Hiroshimas. Saadakse vaevu hakkama, kuna napib toitu ning samal ajal on pereema veel rase. Kui saabub 6. august ja linna kaela heidetakse "Little Boy"-nimeline tuumapomm, peab Gen koos ellujäänutega linnariismetes hakkama saama.

Enola Gay Hiroshima kohal

Trashi soovitusel sai hangitud see siis. Võib võrrelda animatsiooniga "Hotaru no haka / Grave of the Fireflies", millest ma siin ka mõni aeg tagasi juttu tegin ja mis täispunktid sai ka, kuid "Barefoot Gen" keskendub rohkem inimeste katsumustele kohe peale tuumarünnakut, samal ajal kui Fireflies keskendus üldisele olukorrale sõja ajal. Gen erines veel ka sellepoolest, et joonistamisstiil oli lapsikum st et animaatoritele oli rohkem tegutsemisruumi jäetud, ei oldud nii väga realismis kinni - tegelased tihti kargasid ringi, tegid veidraid nägusid jne. - samas oli üldine teema, millest jutustati, üdini tõsine. Eriti hästi jäi meelde stseen, mis kujutas pommi plahvatamist linnas - inimesed kõrbesid, silmas sulasid peast välja ning samal ajal mõnus värvidemäng kujutamas majade tükkideks lendamist. Suutis jubedustest mingisuguse pildi ikka anda küll.


Pilt on peale mõlema filmi vaatamist ikka tunduvalt selgemaks saanud Jaapanist II maailmasõja ajal. Omal ajal, keskkoolis, oli selle kohta ajalooõpikus vaid närused paar lk. juttu ja sellest väike lõik Hiroshima ja Nagasaki pommitamisest. Peale selle näidati meile veel seda juustust "Pearl Harbour" filmi. Tasakaaluks oleks võiks minu arvates üks nendest kahest päris muhe. Oleks soliidne ju?

8/10

5 Responses to 'Hadashi no Gen / Barefoot Gen (1983)'

24. aprill 2007, kell 21:58

Comment by Trash.

Olen paari japsi tähelepanu Hiroshima sündmustele juhtinud ja küsinud, et kuis te peale kõike seda veel tahate jänkisid jäljendada ja viha ei pea? Selle peale on vaid naeru kihistatud, et mind see ei häiri, see oli nii ammu. Kollased piidrid sellised !!!!

24. aprill 2007, kell 22:12

Comment by paranoiadisco.

Hah, jõle huvitav tõesti, et miks see nii on...

24. aprill 2007, kell 22:30

Comment by Trash.

Barefoot Gen´i DVD tahtsin keldrist täna tuppa tuua aga unustasin. Vaja ise ka üle vaadata, viimati vist 20 aastat tagasi nähtud. Tassisin küll hunniku plaate, lohutus seegi. He he !

27. aprill 2007, kell 16:54

Comment by opstops.

See oli esimene anime mida ma nägin. Aasta siis oli 1986 ja kinoks oli "Pioneer". Eriti üllatunud oli mu ema kes tuli mulle kinno vastu ja ei saanud aru miks mu silmad olid nutmisest kinni paistetanud kuna tema arust oli tegemist ju tavalise multifilmiga.

28. aprill 2007, kell 15:43

Comment by paranoiadisco.

Ma ei kujutaks ettegi, mis tunne mul oleks olnud, kui ma seda lapsepõlves oleks näinud...