Blog Entry

Villmark / Dark Woods (2003)

teisipäev, mai 29, 2007 by , under

Režissöör: Pål Øie
Osades: Kristoffer Joner, Marko Iversen Kanic, Eva Röse, Sampda Sharma, Bjørn Floberg jt.
Filmi pikkus: 85 min.
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0356176/

"De skulle holdt seg unna det vannet"

Eelmine kord kui film ETV pealt tuli suutsin ma pool filmist loomalikult maha magada. Kahetsesin muidugi, kuna isegi poole pealt jälgima asudes suutis film mõnusalt kaasa haarata endaga. Seekord ma muidugi sama viga ei teinud ja panin mobiili meeldetuletuse, et aegsasti teleri ette kobida. Paar õltsi oli muidugi sees ja kuumusest jõle uimane, kuid film organismile ja meelele nagu vitamiinisüst.


Et inimasustusest eemal ja karmides tingimustes meeskonnatööd harjutada, siirdub rühm noori teletöötajaid vanema kolleegi eestvedamisel metsa. Idüllilise looduse rüpes aga hakkab juhtuma seletamatuid jubedusi ja mitte kõik ei pääse vintsutustest laanesügavikes elusana…

Metsad on mulle alati midagi sünget ja salapärast sümboliseerinud ja eriti mulle meeldib, kui filmi tegevustik toimub kuskil ürgses metsas. Pål Øie oli, justkui mulle mõeldes, tsivilisatsioonist eemale paksu Norra metsa sõitnud ja seal sünge atmosfääriga horrori lavastanud. Filmi peamisteks tugevusteks on muidugi soliidne näitlejaseltskond (eesotsas kahe Norra kuumima staari Joner ja Flobergiga) ja see, et müstikahõng jääb õhku kuni filmi lõpuminutiteni. Kahju ainult, et lõpupüänt ülejäänud filmiga hästi kokku ei taha minna. Oleks võidud jätta vaatajale mingeid vihjeid, mida teravam pea oleks suutnud läbi närida ja sellest ka mingeid järeldusi teha. Praegune lõpplahendus tuli mingilmääral lambist. Paras üllatus oli ta sellegipoolest, kuna ma oleks arvanud, et tegemist on millegi üleloomulikuga. Kobe Norra õõvafilm sellegipoolest.

7/10


3 Responses to 'Villmark / Dark Woods (2003)'

5. juuni 2007, kell 22:28

Comment by Tauri Punder.

Mina vaatasin seda eelmisel korral, olen ka blogi kribanud, nagu näha võib. Film iseenesest oli hea, kuid õudusfilmina minujaoks ei kvalifitseerunud..kahjuks.

9. märts 2011, kell 22:00

Comment by Karmo Talts.

Kuskilt olen kuulnud, et filmil on ka alternatiivne lõpp. Selles juhitakse selgelt tähelepanu sellele, et samasugune vilistamine nagu metsavaht või kes ta oli filmi alguses kuuldavale toob, kostab mitmel korral kui midagi kõhedat toimub ja et fotol on näha maja aknast metsavahti vaatamas. Et siis seal metsas on midgai veel, kurja kehastus, mis end metsavahina näitab.

9. märts 2011, kell 23:58

Comment by paranoiadisco.

No, mäletamist mööda seoti see metsavaht ka minu nähtud versioonis pahandustega. Samas vist mitte nii tugevalt, et ma rahule oleks jäänud, kui mu seda teksti lugeda. :) Pea neli aastat muidugi möödas ka, eriti sel teemal rääkida enam ei oska.